На Волині триває діалог між владою та бізнесом: цього разу обговорили експлуатацію автошляхів і контейнерні перевезення
Чергове онлайн-засідання «Діалог влади з бізнесом», що традиційно відбулось під керівництвом профільного заступника голови ОДА Романа Романюка, було присвячене темі дорожньої інфраструктури та логістики.
«Щоразу ми намагаємось підібрати тему, яка буде справді корисна для бізнесу. Сьогодні акцент – на експлуатації автошляхів області в умовах літніх обмежень, а також можливостях вантажних перевезень Укрзалізницею», – зазначив у вступному слові Роман Романюк.
Заступник директора з розвитку доріг ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» Даниїл Масич поінформував про стан місцевих автошляхів загального користування та виклики, які постали через обмежене фінансування.
«Наразі ми працюємо виключно в межах експлуатаційного утримання. Державна субвенція на дороги місцевого значення вже другий рік поспіль не надходить, тому використовуємо альтернативні джерела. Водночас усі заплановані на цей рік маршрути виконані у повному обсязі, завдяки коштам обласного та місцевих бюджетів», – пояснив Масич.
Окрему увагу у СМАД приділяють дорогам до навчальних закладів: ремонтують під’їзди, наносять розмітку, облаштовують зупинки та переходи, аби забезпечити безпечний проїзд для школярів.
Ситуацію з дорогами державного значення окреслив заступник начальника Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Волинській області. Так, в межах експлуатаційного утримання державних трас працюють дві підрядні організації та субпідрядники, які обслуговують майже 1800 км автошляхів. Через війну масштабні інфраструктурні проєкти наразі відкладені, за винятком ремонту під’їзду до пункту пропуску «Ягодин», що виконується за грантові кошти ЄС.
Цьогорічний бюджет на обслуговування державних доріг також суттєво скоротився, однак завдяки підтримці обласної влади та громад вдалося мобілізувати додаткові ресурси на усунення деформацій покриття та ямковий ремонт.
«Наше головне завдання – забезпечити безпечний і зручний проїзд дорогами державного значення. Для цього постійно обстежуємо мережу, реагуємо на проблемні місця та, коли дозволяють погодні умови, застосовуємо технології поверхневої обробки покриття, які подовжують термін служби дороги», – підсумував Ігор Кравчук.
Тему залізничної логістики та вантажного потенціалу продовжив Валерій Ткачов, представник АТ «Укрзалізниця». Він подякував ОВА за ініціативу і наголосив, що залізниця залишається опорою економіки, адже попри війну транспортує близько 175 мільйонів тонн вантажів у рік.
«АТ “Укрзалізниця” – це цілий комплекс логістичних рішень. Маємо шість спеціалізованих філій, кожна з яких виконує окрему функцію – від контейнерних перевезень зерна, сипучих вантажів до роботи з припортовими станціями та експопртно-імпортної логістики в ЄС через дочірню компанію Ukrainian Railways Cargo Poland. На Волині працюють близько 70 наших вантажних станцій, і підприємства можуть користуватися всіма напрямками», – пояснив Валерій Ткачов.
«Ми готові доставляти вантажі за принципом “від станції до дверей”, залізниця екологічна, економічна і не навантажує автошляхи руйнуванням. Також для агросектору діють вигідні тарифи на перевезення продукції. Усі контактні дані та канали комунікації передані до ОВА, і ми відкриті до співпраці».
На збереженні дорожньої інфраструктури акцентував увагу й представник Укртрансбезпеки Вадим Бірук. Він зауважив, що головним інструментом тут є контроль за дотриманням вагових параметрів вантажних перевезень. До слова, громади можуть ініціювати встановлення стаціонарних вагових комплексів на своїй території. Це дозволить не лише контролювати ситуацію на місцях, а й залучити додаткові надходження до місцевих бюджетів через сплату штрафів.
Також в.о. заступника начальника відділу з питань модернізації дорожньої інфраструктури Укртрансбезпеки згадав про дотримання водіями режимів праці та відпочинку. Контролюючий орган, за його словами, з розумінням ставиться до складних умов, таких як спека, комендантська година, логістичні виклики – тож у разі незначних порушень часто обмежуються лише попередженнями.
Ще один важливий аспект – це оновлення рухомого складу. Всі транспортні засоби вагою понад 3,5 тонни (особливо КРАЗи, КАМАЗи, УАЗи) мають бути обладнані діючими тахографами. За порушення встановлений штраф у 17 тисяч гривень, а в разі систематичного ігнорування – позбавлення водійських прав.
Учасники зустрічі порушили низку питань, зокрема щодо роботи водіїв під час жнив. Представник «Ратнівського аграрія» звернув увагу на складні погодні умови, нестачу людей і затримки під час збору врожаю. Питав, як у такому випадку вписатися у вимоги законодавства щодо режиму праці та відпочинку водіїв, і чи можлива певна лояльність з боку контролюючих органів.
Вадим Бірук пояснив: у випадках, коли водій проводить за кермом понад 10-14 годин, мова про лояльність не йде. Адже сучасне обладнання фіксує всю активність за останні 28 днів, і грубі порушення видно відразу. Однак для агросектору існують окремі положення, які регулюють такі нюанси. Він порадив уважно переглянути наказ Мінінфраструктури № 340 від 7 червня 2010 року, де передбачені виключення та особливості для аграріїв.
Підсумовуючи засідання, заступник голови ОДА Роман Романюк підтримав позицію Укртрансбезпеки, наголосивши, що на всі порушення закривати очі не можна, але разом з тим фахівці розуміють людський фактор та форс-мажори. Він також анонсував заплановану зустріч із представниками Укртрансбезпеки, на якій, зокрема, порушить і питання, що прозвучали під час діалогу з бізнесом.