Про стан розгляду звернень громадян за ІІ квартал 2025 року
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20 лютого 2008 року № 46 департамент соціального захисту населення облдержадміністрації (надалі - департамент) повідомляє наступне.
Упродовж І півріччя 2025 року на розгляд до департаменту надійшло 782 звернення, з яких 741 – виконане. Найбільша кількість звернень громадян, що надійшли до департаменту у звітному періоді, стосувалися питань надання матеріальної допомоги – 627 та отримання соціальних виплат – 81.
Разом з тим, у зверненнях порушуються наступні питання:
- виплата допомоги переселенцям – 17;
- забезпечення житлом переселенців – 6;
- вчинення домашнього насильства – 6;
- призначення, перерахунок, виплата трудової, соціальної пенсії – 5;
- визначення соціального статусу – 4 та інші.
За територіальним поділом до департаменту надходили звернення:
з м. Луцька надійшло 193 звернень, з Ковельського району – 178, з Луцького –126 та з Камінь-Каширського – 100. Менше звернень отримано: з інших регіонів – 55, м. Ковель – 37, м. Володимир – 37, з Володимирського району – 36
та з м. Нововолинськ – 20 звернень.
За шляхом надходження звернень до департаменту – найбільша кількість звернень громадян надійшла через Волинську обласну військову адміністрацію – 746. Окрім цього надходили звернення від заявників – 16, Міністерства соціальної політики України – 8, Міністерства національної єдності України – 5, Національної соціальної сервісної служби України – 5, Державної служби України у справах дітей – 1 та від Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини – 1.
У звітному періоді, відповідно до відсоткового співвідношення від загальної кількості звернень громадян, департаментом прийнято та розглянуто 5,6 % повторних звернень.
Особлива увага приділяється зверненням вимушено переміщених осіб, інших осіб, які постраждали через збройну агресію рф, осіб з інвалідністю, одиноких матерів та іншим громадянам, які потребують соціального захисту й підтримки.
Усі звернення розглянуті вчасно, у терміни, встановлені законодавством. Заявникам направлені обгрунтовані відповіді. Особистий прийом громадян директором та заступниками директора департаменту проводиться відповідно
до затвердженого графіка (наказ директора департаменту від 12.03.2025 № 30). Керівники та спеціалісти структурних підрозділів департаменту здійснюють щоденний прийом громадян.
Одночасно повідомляємо, що з метою забезпечення зменшення кількості повторних звернень, недопущення випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог громадян, проявів упередженості при їх розгляді, формального підходу при вирішенні питань, порушених у зверненнях громадян, надання необґрунтованих або неповних відповідей питання роботи зі зверненнями громадян розглядається на засіданнях колегії департаменту.
Упродовж звітного періоду департаментом здійснювалося інформування населення щодо найбільш актуальних питань соціального захисту у засобах масової інформації, публікаціях та інших роз'яснювальних матеріалах. Постійно оприлюднюється інформація на сторінках департаменту у мережі «Фейсбук» та вебсайту облдержадміністрації
про актуальні зміни в законодавстві.
Також у департаменті працює телефонна «гаряча лінія» (тел.:0666570915) для тимчасового поселення осіб, переміщених з районів ведення бойових дій, внаслідок широкомасштабного вторгнення рф в Україну.
Робота зі зверненнями громадян перебуває у департаменті на постійному контролі.
Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації